Βλασφημίες – Ιωάννης Κοψίνης

Βλασφημίες

Ιωάννης Κοψίνης
Οι μηχανές έχουν ανθρώπινα χαρακτηριστικά. Μοιάζουν σε αυτόν που τις δημιούργησε. Είναι ανθρωπόμορφες. H μηχανή δημιουργήθηκε με μοναδικό σκοπό να βελτιώσει τις ικανότητες του ανθρώπου.
Από την εποχή όμως που οι πρόγονοί μας θαύμασαν την δυνατότητα των μηχανών να μεγεθύνουν τις ανθρώπινες ιδιότητες, έχουμε περάσει στην εποχή που θαυμάζουμε την ικανότητα του ανθρώπου να μιμείται τις μηχανές.
Η Τέχνη λοιπόν σήμερα δεν οφείλει να συναγωνίζεται τις μηχανές, δεν υποχρεούται να αναπαριστά την φύση, δεν πρέπει να ορίζει σαν μέτρο τον άνθρωπο.
Η Τέχνη πρέπει να προφέρει τον λόγο του Θεού.
Ενός Θεού που αμφισβητεί μόνιμα τον εαυτό Του.
Βλασφημία Νο 491

Οι πρωταγωνιστές των θρησκευτικών στιγμών που εικονογράφησε ο Caravaggio αλλά και οι φιγούρες που καδραρισε στα κινηματογραφικά του πλάνα ο Pasolini ήταν αντιήρωες. O πρώτος τους εξύψωσε ιεροποιώντας τους, ο δεύτερος τους φωτοστεφανωσε κρατώντας τους δεμένους στη γη που τους γεννάει. Η ομορφιά δεν έχει ανάγκη από κάποιον καλλιτέχνη για να ηρωποιηθεί. Μάχεται ολομόναχη στους πολέμους που προκαλεί. Γράφει ολομόναχη τους μύθους που πρωταγωνιστεί. Υ.Σ. Έχει την τύφλα του οποίος δεν μπορεί να κατανοήσει ότι δεν οφείλει να είναι πάντα όμορφη η ομορφιά.
Βλασφημία Νο 311

Βλασφημίες - Ιωάννης Κοψίνης

Η Τέχνη δεν γεννήθηκε σαν κάποιο μέσο επικοινωνίας. Δεν γεννήθηκε για να διδάξει, να διασκεδάσει ή να διακοσμήσει. Η Τέχνη αποτέλεσε ένα εργαλείο στον αγώνα των μακρύνων μας προγόνων για την εξασφάλιση της τροφής. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οφείλει να ξαναγίνει το όπλο στην μάχη για την επιβίωση μας. ….μόνο αυτό αναγνωρίζω σαν Τέχνη σήμερα.
Βλασφημία Νο 134

Ζῶντας σ’ ἕναν παραμορφωμένο κόσμο δέν μπορεῖς παρά νά δημιουργεῖς παραμορφωμένα ἔργα. Σ’ ἕναν κόσμο πού ἐπιπεδοποιεῖται καί ἐξουδετερώνει ὅλες τίς διαφορές, σ’ ἕναν κόσμο πού καθίσταται μή –κόσμος, δέν μπορῶ νά καταλάβω τήν ἔκπληξη πού προκαλεῖ τό γεγονός ὅτι ἡ Τέχνη ἀλλάζει σέ μή – Τέχνη.
Βλασφημία Νο 672

Η αρχική μου σκέψη, παρατηρώντας τον εκπληκτικό ρυθμό με τον οποίο αναπαραγάγονται οι ηλίθιοι, ήταν ότι στο σοφό του σχέδιο για τον άνθρωπο, ο Θεός εξάντλησε όλο του το χιούμορ. Μετά όμως το συνδύασα με το “κατ’ εικόνα και ομοίωση” και συνειδητοποίησα ότι τελικά δεν πρόκειται για τίποτε άλλο παρά για την πιό πετυχημένη Του προσπάθεια να αυτοσαρκαστεί.
Βλασφημία Νο 729

O μεταμοντερνισμός ( ή όψιμος μοντερνισμός αν θέλετε) δεν θα ‘πρεπε να ακυρώσει απλά τον ρόλο του συγγραφέα αλλά και να ρίξει στην πιο επικίνδυνη των μαχών την ίδια την γλώσσα ελπίζοντας το τέλος της Τέχνης. Η ποίηση θα αγγίξει την απόλυτη ωριμοτητα με τον θάνατο της.
Βλασφημία Νο 777

Βλασφημίες - Ιωάννης Κοψίνης

 

σχετικοί σύνδεσμοι:https://www.facebook.com/ioannis.kopsinis 

https://www.facebook.com/ioannis.kopsinis/photos

Βίλχεμ Ράιχ – Αϊτός και κότες

Τάσος Λειβαδίτης – οι εραστές μόνο αγγίζονται

Αργύρης Χιόνης – εκδοχές του τέλους

 

Written by

Γεννημένος εν έτει 1969, στην Κέρκυρα, νησί ενός ανεκπλήρωτου νόστου. Επτάχρονος μετανάστης, εγκαταστάθηκε ακουσίως στην Πάτρα, διέπρεψε ως μαθητής Κλασσικού Λυκείου, και αποφοιτήσας, σπούδασε νεοελληνική Λογοτεχνία στα Ιωάννινα. Αγάπησε τα παιδιά των άλλων, μοιράστηκε μαζί τους την αγάπη της γλώσσας, και δεν έπαψε ν’ αναζητά όσους παρέμειναν παιδιά. Η ζωή του σχοινοβατεί ακατάπαυστα πάνω στο στίχο του Μίλτου Σαχτούρη: «Εγώ κληρονόμος πουλιών πρέπει έστω και με σπασμένα φτερά να πετάω».
Follow Me :

Contact Us