ΚΑΤΙ ΣΑΠΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ (ΕΛΛΗΝΟ)ΔΑΝΙΜΑΡΚΙΑΣ (I)

ΚΑΤΙ ΣΑΠΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ (ΕΛΛΗΝΟ)ΔΑΝΙΜΑΡΚΙΑΣ (I)

«Όπου ακούς τάξη ανθρώπινη σάρκα μυρίζει». Η σιωπή καθίσταται συνενοχή και η συνενοχή ευθύνη και η ευθύνη ασυγχώρητη ηθική και ιστορική αδράνεια, ώστε ο εκβιάζων και βιάζων την ανθρώπινη συνείδηση να δικαιούται την επιβολή του σύμφωνα με το δίκαιο του ισχυροτέρου. Ο Μακιαβέλι στον Ηγεμόνα, αλλά και άλλοι πολιτικοί διανοητές περιγράφουν τους μηχανισμούς λειτουργίας της κρατικής εξουσίας, αλλά η ιστορική εμπειρία συνιστά το σημαντικότερο οδοδείκτη και σηματωρό για την αυταρχική και καταπιεστική λειτουργία του Κράτους, όταν η διαχείριση της δύναμής του γίνεται εργαλείο χειραγώγησης, καταπίεσης, προπαγάνδας και εκμετάλλευσης των κοινωνιών από την πολιτική ελίτ που το διαχειρίζεται προς ίδιον όφελος, ενάντια στην κοινωνική πλειοψηφία. Οι μέρες της Πανδημίας είναι ημέρες ζόφου. 

Το ίδιο το πανδημικό γεγονός συνιστά μια βίαιη ανατροπή του πολιτικού και κοινωνικού οικοδομήματος, όπως στήθηκε μετά το β! Παγκόσμιο πόλεμο. Η υλική ευμάρεια, η αστική ευδαιμονική κατανάλωση, η τεχνολογική έκρηξη, η παγκοσμιοποιημένη χρηματοπιστωτική οικονομία, οι τυπικές αστικές ελευθερίες, όπως περιγράφονται στα Συντάγματα των Ευρωπαΐκών χωρών, η βεβαιότητα της εγγύησης των ατομικών δικαιωμάτων και άλλα πολλά καταρρέουν με πάταγο. Ό,τι συγκρότησε τη Νεωτερικότητα, την έμμεση δήθεν Δημοκρατία Δυτικού τύπου, που το πολιτικό κατεστημένο ονόμασε Δημοκρατία, καταρρέει με πάταγο.

Μια Δημοκρατία που δεν στηριζόταν στα πρότυπα και στην παράδοση είτε της αρχαίας Ελληνικής Πόλης είτε αργότερα των κοινοτήτων της Οθωμανικής Διοίκησης πολύ δε λιγότερο στην παράδοση της Κοσμόπολης του Βυζαντίου. Θεμελιωμένη σε βασικές αρχές του Διαφωτισμού, σε μια τυπική συμμετοχή των πολιτών μέσω της ψήφου, η Δημοκρατία Δυτικού τύπου, εκφυλίστηκε σε μια νομενκλατούρα ή κάστα ή πολιτική Ολιγαρχία των επαγγελματιών πολιτικών, οι οποίοι μέσω της διαχείρισης των κρατικών μηχανισμών κατέστησαν ισόβιοι κυβερνήτες. Το ιστορικό αυτό φαινόμενο εξελίσσεται με ακραία εμφατικό τρόπο στην Μεταπολιτευτική Ελλάδα, αλλά σε έξαρση και ακρότητα τους τελευταίους μήνες. 

Στοιχεία αυτού του ιστορικού φαινομένου η διαπλοκή Τύπου και Εξουσίας. Η χρηματοδότηση των μίντια από την Κυβέρνηση με χρήματα του Κράτους, ήτοι των φορολογουμένων, για υπηρεσίες που οφείλουν να παρέχουν δωρεάν όπως η διαφήμιση δημοσίων αγαθών επ’ ωφελεία της κοινωνίας, είναι η κορυφή του παγόβουνου.  Ένας μηχανισμός προπαγάνδας, όπως από τη Δεκαετία του εξήντα τον περιέγραψε ο Ουμπέρτο Έκο, λέγοντας ότι «όποιος στο μέλλον θα έχει τα μίντια δεν χρειάζεται να κάνει πραξικόπημα», απεικονίζει με τίτλους και εικόνες την πραγματικότητα σε στυλ ριάλιτι. Ονομάζει τους θανάτους απώλειες, την κυβερνητική ανικανότητα και αβελτηρία, έξυπνο σχέδιο, το κρεβάτι με αναπνευστήρα κλίνη εντατικής, αναπαράγοντας τα φληναφήματα της κυβερνητικής εκπροσώπου ως κυβερνητικό σχέδιο. 

Τη χθεσινή απρόκλητη και χυδαία επίθεση σε οικογένειες στην πλατεία Νέας Σμύρνης ως επίθεση τριάντα ατόμων εναντίον της αστυνομίας, ενώ οι πολίτες καταγράφουν ξυλοδαρμούς γονιών με παιδιά. Όπως έγραφε ο μεγάλος ιστορικός μας, Θουκυδίδης, παραφράζοντάς τον για τις ανάγκες του επιχειρήματος, «οι άνθρωποι συνηθίζουν να αλλάζουν τη σημασία των λέξεων στη διάρκεια του πολέμου», εδώ Νόμου και Τάξης, προσθέτοντας τα λόγια του Όργουελ από το μυθιστόρημά του 1984 : «Η Νέα Ομιλία διέφερε πραγματικά από όλες τις γλώσσες σε τούτο : κάθε χρόνο γινόταν πιο φτωχή…γιατί όσο λιγότερη ευχέρεια έχει κανείς να διαλέξει ανάμεσα σε λέξεις, τόσο μικρότερος είναι ο πειρασμός να σκεφτεί. Έλπιζαν να δημιουργήσουν τελικά μία ομιλία που θα έβγαινε από το λαρύγγι χωρίς καμιά συμμετοχή του εγκεφάλου.» Το θέμα είναι επίσης και ο σκηνοθέτης που θα σε μάθει την ορθοφωνία, για να μετασχηματιστεί σε κακοφωνία ή ηθική Αναισχυντία (ξεδιαντροπιά.) ΚΑΤΙ ΣΑΠΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ (ΕΛΛΗΝΟ)ΔΑΝΙΜΑΡΚΙΑΣ (I). ΚΑΤΙ ΣΑΠΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ (ΕΛΛΗΝΟ)ΔΑΝΙΜΑΡΚΙΑΣ (I)

Ο κ. Λάζαρης Αθ. Ανδρέας είναι Διδάκτωρ Νέας ελληνικής Φιλολογίας, Θεωρίας της λογοτεχνίας και Ερμηνείας των Κειμένων –Ποιητής.

ΚΑΤΙ ΣΑΠΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ (ΕΛΛΗΝΟ)ΔΑΝΙΜΑΡΚΙΑΣ (I)

 

σχετικοί σύνδεσμοι: https://www.lecturesbureau.gr/1/what-fortune-can-effect-in-human-affairs-and-how-to-withstand-her-784/

https://cognoscoteam.gr/%CE%B8%CE%BF%CF%85%CE%BA%CF%85%CE%

ΤΑ ΟΧΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

Αόρατος θίασος να περνά

Ουρλιάζεις επειδή φοβάσαι – Ηλίας Γιαννακόπουλος

Ιωάννης Κοψίνης: H selfie του Θεού

Written by

Γεννημένος εν έτει 1969, στην Κέρκυρα, νησί ενός ανεκπλήρωτου νόστου. Επτάχρονος μετανάστης, εγκαταστάθηκε ακουσίως στην Πάτρα, διέπρεψε ως μαθητής Κλασσικού Λυκείου, και αποφοιτήσας, σπούδασε νεοελληνική Λογοτεχνία στα Ιωάννινα. Αγάπησε τα παιδιά των άλλων, μοιράστηκε μαζί τους την αγάπη της γλώσσας, και δεν έπαψε ν’ αναζητά όσους παρέμειναν παιδιά. Η ζωή του σχοινοβατεί ακατάπαυστα πάνω στο στίχο του Μίλτου Σαχτούρη: «Εγώ κληρονόμος πουλιών πρέπει έστω και με σπασμένα φτερά να πετάω».
Follow Me :

Contact Us